Sunday, March 3, 2013

"Adakah Kombucha teh jawapan kepada semua masalah kesihatan anda? "
Dipanggil 'keajaiban penawar semua', Kombucha telah dibuat di rumah untuk kesihatan dan kecergasan oleh banyak generasi kanan di seluruh dunia.
Teh Kombucha adalah minuman kesihatan yang berkuasa, yang dilaporkan menjadi jawapan kepada banyak masalah kesihatan.
Disebut [Com-boo-cha], Ia dibuat dan hak mabuk di seluruh dunia. Ia telah menjadi 'formula rahsia' untuk mereka yang 'kenal' dan lifesaver untuk banyak orang miskin di negara-negara yang kurang diberkati.
Kombucha bekerja dengan badan anda untuk meningkatkan semula jadi, keupayaan terbina untuk melawan penyakit dan penyakit serta membawa keseimbangan yang sihat kembali kepada metabolisme dan organ-organ anda.
Kerana ia telah wujud sekian lama, ramai penyelidik, ahli kimia dan lain-lain dari profesion perubatan telah menghabiskan masa menyiasat keputusan yang kadang-kadang agak menakjubkan dari remedi semulajadi ini. Malah FDA (makanan dan dadah pentadbiran) telah mengkaji Kombucha, itu telah menjadi kepentingan di dalamnya.
Anda mungkin telah mendengar orang mengatakan bahawa "apa-apa yang baik untuk anda rasa buruk." Nah, Kombucha tidak sesuai ke dalam kategori itu.
Ia adalah minuman merasa sangat menyenangkan, sehinggakan, bahawa banyak orang menggunakan ia sebagai minuman untuk tetamu dan majlis-majlis khas.
Berkilau dan rasa yang menyenangkan, anda juga boleh mengubah rasa untuk disesuaikan dengan diri sendiri.
Kombucha dibuat di rumah dan benar-benar adalah agak mudah untuk membuat. Ia juga tidak mengambil banyak masa anda. Saya masih belum menjumpai sesiapa yang tidak boleh membuat ia.

    
Anda boleh mempunyai kesihatan yang lebih baik?
    
Perlu sistem imun yang lebih kuat?
    
Mahu menghilangkan penyakit di dalam badan anda?
    
Ingin untuk memastikan anda kekal sihat?
    
Boleh lakukan dengan lebih banyak tenaga dan kecergasan?
    
Inginkan kulit yang lebih baik?
    
Pernahkah anda masalah 'perut'?
Tidak kira bagaimana buruk keadaan anda, anda harus mempertimbangkan jika ini murah, mudah untuk membuat minuman kesihatan adalah untuk anda.
Anda akan dapat mencari di kedai-kedai, Kombucha dibuat oleh pengeluar komersial - berhati-hati! Banyak mengeluarkan kedai membeli Kombucha perlu untuk memelihara minuman untuk menjaga hayat - sering ini melibatkan pempasteuran, yang membunuh banyak kesihatan memberi unsur-unsur yang anda mahu simpan.
Seperti makan malam pra-dibungkus beku, kedai-dibeli Kombucha tidak begitu baik untuk anda sebagai salah satu anda membuat diri anda.
Laman ini harus memberitahu anda semua yang anda perlu tahu tentang membuat dan minum Kombucha.
Kombucha Teh
Pernahkah anda teh Kombucha mabuk sebelum dan berminat untuk mengetahui lebih lanjut atau memikirkan berbuat demikian pada masa akan datang - mudah-mudahan artikel ini akan dapat menyediakan beberapa jawapan kepada mana-mana soalan yang anda mungkin ada? Pertama sekali, apa yang Kombucha teh sebenarnya? Nah, untuk menjadi ringkas, Kombucha bolehboleh digambarkan sebagai satu bentuk teh, yang telah ditapai. Ia mendakwa mempunyai faedah perubatan, yang sementara mungkin tidak mempunyai umum konsensus saintifik moden boleh dikatakan mempunyai abad sebelumnya anekdot daripada nilai mereka. Walaupun teh boleh dibeli secara komersial, ia juga boleh menjadidibuat dari rumah seseorang. Kaedah untuk mewujudkan ini adalah penapaian melibatkan yis dan bakteria, yang itu akan membentuk "budaya Kombucha". Budaya itu sendiri boleh dikatakan untuk hadir dirinya sebagai "pancake besar".
Kombucha Teh Sejarah
Jadi, sesuatu yang anda mungkin tertanya-tanya bagaimana apa-apa minuman yang luar biasa untuk citarasa moden mungkin berasal. Adalah dilaporkan bahawa di Rusia pada abad ke-19, teh telah bermula dan pada asalnya dipanggil "cendawan" / "teh kvass" / "Kass". Terdapat tradisional "kvass" tetapi itudibuat dari bahan-bahan yang berbeza yang "air" dan "roti rai basi". Teh ini juga mempunyai nama Cina, yang boleh harfiah diterjemahkan sebagai "cendawan teh merah" di kalangan nama-nama lain. Dalam bahasa Jepun, ia secara langsung diterjemahkan sebagai: "cendawan teh hitam". Malah, ia dilaporkan bahawa Koreadoktor walaupun dirawat Maharaja Jepun "Ingyō" dalam tahun AD 415.
Kombucha Teh Keselamatan Isu
Mungkin ada kurang daripada penyelidikan yang berguna diterbitkan mengenai faedah kepada kesihatan Kombucha. Manfaat bahawa penyokong mendakwa bahawa ia menggalakkan pemulihan daripada kanser, meningkatkan tenaga seseorang dan meningkatkan keupayaan untuk melihat dan lain-lain. Walau bagaimanapun, ia tidak sentiasa merasakan bahawa tuntutan-tuntutan ini telahbetul berasas - tambahan pula, ia mungkin penting untuk mempunyai berhati-hati manakala Kombucha memakan dalam kes ia mengganggu dengan preskripsi perubatan, satu atau lebih terapi perubatan dan juga sifat hati-hati perlu disimpan di dalam kes ia menyebabkan reaksi alergi.
Apabila menyediakan Kombucha sendiri di rumah, jelas isu keselamatan akan sama atau mungkin lebih berkemungkinan menjadi relevan, sekurang-kurangnya dalam sistem komersial, akan menjadi lebih diamalkan dan disusun. Jelas sekali, anda akan perlu "persekitaran yang bersih" apabila mencipta minuman, anda juga akan perlu untuk mengekalkan suhu yang sesuai (yang mungkin mengambil penjagaan yang lebih luar persekitaran komersial) dan juga tahap pH yang sesuai akan perlu dikekalkan. Pencemaran acuan biasa mungkin dikenal pasti sebagai hijau / biru / hitam pewarna. Malah beberapa bir pemula mungkin notis coklat berwarna "filamen akar" yang boleh didapati di bawah budaya dan berfikir bahawa ia adalah pencemaran oleh acuan, yang mungkin tidak kes itu. Sudah tentu, jika pencemaran acuan tidak mengambil memegang ia adalah dinasihatkan untuk bermula sekali lagi dengan budaya baru Kombucha.
Kombuch Teh Pertimbangan
Ia adalah disyorkan bahawa orang-orang yang mempunyai pertimbangan imuniti perlu mengambil komersial diwujudkan Kombucha. Apabila membuat Kombucha, cuba untuk memastikan bahawa semua perkara yang ia bersentuhan dengan baik dibersihkan - Sebab untuk ini adalah untuk menentang pencemaran daripada Kombucha. Daripadanota, adalah bahawa Kombucha boleh menjadi sangat berasid (ph 3.0) apabila ia siap, jadi pertimbangan perlu dibuat mengenai bekas-bekas yang ia disimpan masuk Oleh itu, barang-barang seperti plumbum percuma china mungkin menjadi lebih baik.
Setelah diperhatikan bahawa tahap pH yang betul adalah penting di rumah bru, ia adalah berguna juga untuk menyedari bahawa syarat-syarat yang sama keasidan boleh menghalang acuan dan pertumbuhan bakteria. Ia adalah disyorkan bahawa pH Kombucha harus 2,5-4,6 - jika ia kurang maka ia mungkin terlalu berasid untuk semunasabahnyamengambil manakala lebih daripada amaun yang disyorkan boleh menyebabkan pencemaran. Anda mungkin mempertimbangkan untuk menguji tahap pH pada permulaan dan akhir proses menjerang untuk memastikan bahawa anda berada dalam sempadan yang selamat.
Kombucha Teh Pemprosesan
Metodologi untuk menghasilkan Kombucha adalah dengan meletakkan budaya ke dalam teh manis - sebab untuk ini adalah bahawa gula membantu dengan proses penapaian. Teh hitam boleh menjadi agak popular - Walau bagaimanapun, teh hijau atau sememangnya perisa lain boleh digunakan. Seperti yang telah dinyatakan sudah dalam artikel, ia adalah penting untuk mengelakkan pencemaran dan oleh itu ia akan berguna untuk menampung campuran dengan kain "berliang" untuk menghentikan pencemaran dari udara - pada masa yang sama ia akan membenarkan gas untuk memindahkan melalui meliputi.
Proses penapaian mungkin boleh mengambil 1 atau 2 minggu - pada ketika ini cecair boleh dikumpulkan manakala sesetengah boleh dibiarkan untuk mengulangi proses. Selain itu, budaya "ibu" boleh digunakan untuk mewujudkan baru "anak perempuan" budaya untuk melanjutkan operasi. Di samping itu kepada bentuk cecair Kombucha sesetengah pengeluar teh juga menawarkan "kering" Kombucha digabungkan dengan daun teh yang boleh kemudiannya dilarutkan dalam air panas - Borang ini adalah lebih luar biasa daripada bentuk biasa Kombucha seperti dibincangkan.
Artikel ini dihasilkan dengan merujuk kepada: "http://en.wikipedia.org/wiki/Kombucha" di bawah "Lesen Creative Commons Attribution-ShareAlike" - jika anda menggunakan SEBARANG data ini, anda MESTI rujukan dengan pautan diklik menonjol dari laman web anda ke: "http://www.kombuchatea.co.uk" di bahagian atas halaman.
Mendaftar untuk surat berita Kombucha

0 comments:

Sponsored Links

The Diet Solution Program!
A Comprehensive Weight Loss Program
Guarantees Increased Energy, Health And Vitality
http://www.thedietsolutionprogram.com

Spartan Health Regimen Program!
Amazing Hard-core Diet & Training Program!
Get Lean, Strong And Fit
http://www.spartanhealth.com

Crunch Cholesterol!
Safe, Natural Secrets For High Cholesterol
Secrets Found In Nature
http://getridofhighcholesterol.com